Followers

maandag 27 augustus 2012

Tutorial Kleurmogelijkheden sneeuwpoppen met Copic Markers



Hallo allemaal,

Gisteren was ik aan de beurt op Copic Marker Benelux blog om een tutorial te geven. Er was mij namelijk meerdere keren eens gevraagd om iets met de sneeuwpoppen te doen, want dit is met copic markers soms toch wat lastiger kleuren, want tsja... een sneeuwpop is eigenlijk wit toch? Zeker met de kerst en de winter voor de deur leek mij dit een mooie gelegenheid. Daarnaast gaf het mij een beetje afkoeling tijdens de afgelopen hitte. Ik hoop dat ik jullie dan ook kan inspireren met mijn gemaakte tutorial die ik natuurlijk ook op mijn eigen blog graag wil delen met jullie.

Er zijn uiteraard zeker meerdere kleurvarianten mogelijk, maar ik geef jullie hierbij mijn favoriete kleurnummers en de nummers die ik gewoon eens "getest" heb om buiten mijn comfortzone te denken. Wat ik nl. wel vind, is dat je juist meerdere kleuren kan gebruiken en dit dan vervolgens kan laten afhangen van je keuze in designpapier.

Vaak voor de warmere tinten kun je dan ook beter de W- of E-kleuren gebruiken en de wat koelere tinten zit ik meer aan C, N of BG/B te denken. Dus leg altijd je designpapier ernaast voordat je een keuze maakt welke kleur je sneeuwpop gaat krijgen.

Allereerst heb ik zes keer de Magnoliastempel "Frosty with a snowflake" uit de So Snowy collectie 2009 gestempeld op DCP-papier. Daarna heb ik er als eerste een "blauwe" sneeuwpop van gemaakt. De kleurnummers voor deze sneeuwpop is BG0000, BG000, B000.



Ik start nu met mijn donkerste kleur nummer (B000) en ben bij sneeuwpoppen wil je natuurlijk zoveel mogelijk wit laten i.v.m. de sneeuw. Daarom heb ik alleen de schaduwpunten gekleurd en laat het midden voornamelijk wit. Daarna heb ik mijn middenkleur (BG000) gepakt en heb net over de donkerste kleur gekleurd met mijn middenkleur door middel van de flicking-techniek.
Dan pak ik mijn lichtste kleur (BG0000) en dan ga ik over het geheel heen, maar laat dus een groot gedeelte ongekleurd.

Voor de tweede Sneeuwpop-afbeelding heb ik de kleurnummers BV20, BV31, V20, BV0000 gebruikt. Dit is echt een kleur die ik ad random uit mijn koffer heb gepakt. Het is ook een wat koelere kleur en het is wat apart, maar toch vind ik het wel mooi voor een sneeuwpop. Je kunt dezelfde techniek gebruiken als ik hierboven heb uitgelegd qua opbouw van je kleur.


Mijn derde kleurvariant is C1,0 en 00 en ook hiervoor gaat de techniek hetzelfde. Omdat ik voor deze pop een heel lichte paperpad in gedachte had met mintgroen en zachtrood, vind ik dus een koele grijze kleur beter passen voor een sneeuwpop. En door de aankleding van de rest van je pop qua kleuren ziet dit afdrukje er weer heel anders uit.


Voor de vierde beer heb ik de kleuren N1, C0, C00 gebruikt. Door de N erbij te gebruiken, zie je dat er net meer diepte in de pop komt dan met alleen C-kleuren.


Deze vijfde sneeuwpop heeft een warmere uitstraling en dit komt omdat je hierbij dus de W-tinten gebruikt zijn. Deze pop heb ik de kleurnummers W1, 0, 00 gegeven:


Als laatste variant wil ik jullie graag kleurnummers E40,41,42 laten zien. Deze is relatief donker en had ik zelf niet zo snel aan gedacht, maar ook deze kleur vind ik erg mooi voor bij warmere wintertinten.


Ik hoop dat ik jullie hiermee een ideeën heb gegeven voor de verschillende kleurmogelijkheden die je kunt gebruiken voor allerlei sneeuwpoppen. Hieronder nog even een uitwerking van een van de afdrukjes (variant 6 met de nummers E40,41 42), zodat je deze vooral op een kaart terugziet met zijn donkere kleuren:



23 opmerkingen:

  1. Wat een super mooie tutorial.
    Prachtig zoals je nu het verschil in kleur ziet.
    Super bedankt, hier zullen vele blij mee zijn denk ik.

    Lieve groetjes Noriko
    norikoskaarten.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi al die kleuren je ziet nu hoe het allemaal kan worden top hoor Chantal en dank je wel

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig kaartje Chantal.
    En een erg mooie tutorial ikzelf kleur met Derwent en kleur ook altijd de sneeuwpop in.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een duidelijke tutorial Chantal. Heel leuk om de verschillende kleuren te zien!! Prachtige kaart ook!
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Chantal,
    jeetje, ik wist niet dat je zoveel verschillende kleuren sneeuwpoppen kon maken! Ik heb dan wel geen copics maar ik ga het toch proberen om verschillende poppen te maken.
    Dank je wel voor de uitleg!
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor die super handige en duidelijke tutorial! Je kaartje is ook weer helemaal gaaf! Prachtig.

    Groetjes Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Chantal wat een super mooi kaartje heb je weer gemaakt.
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super leuk kaartje, Chantal.

    Groetjes,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een schitterende kaart Chantal, mooi ingekleurd en afgewerkt. Groetjes Frosien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk om de verschillende kleurtjes te zien op een stempel. De BV kleurtjes gebruik ik ook niet al te vaak en nu ik Snowy zie vraag ik me af waarom niet. kaartje is weer een snoepie eerste klasse !! Fijne dag meis, knuf, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. geweldig leuke kaart, ben dol op sneeuwpoppen!!
    Leuk al die ingekleurde exemplaren..
    liefs annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel leuk dat je zo voorbeelden kan kijken voor de kleuren.
    erg leuke kaart is het.

    groetjes Martha en Margret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is hij mooi Chantal.
    Echt schitterend.

    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige voorbeelden!!!!
    Bedankt hiervoor.
    Ik vind ze allemaal even mooi.

    Groeten WIL

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een superleuk kaartje chantal
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is dit een schitterende kaart Chantal.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super Chantal kunnen we kiezen wat we het mooiste vinden, dank je wel meid!
    Je kaart is weer schitterend, maar ja ben ook niet anders gewend ;-)

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super duidelijk Chantal, echt een blogpost waar je wat aan hebt. En wat super gekleurd. Ik ga h'm zeker even bij mijn favorieten zetten, want er volgen vast nog wel wat sneeuwpoppen de komende tijd.

    Eén vraagje, wat is de flicking-techniek?

    Groetjes Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super dit!!!! Heel handig hoor, ik ga je berichtje apart opslaan!! Dank je wel!!!
    En je kaartje wat je er mee gemaakt hebt is helemaal geweldig!!!!!!!!!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. BELLISSIMA LA TUA CARTA, MI PIACE UN SACCO LA COLORAZIONE DEL TUO TIMBRO I VARI EFFETI NEVE CHE HAI FATTO...
    ANCHE I DETTAGLI SONO SPLENDIDI

    CIAO DA ALE

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Chantal , wat heb je een gave tutorial gemaakt ! En zo bruikbaar nu met de kerstkaarten. En voor mij een extra stimulans om mijn Copics nu echt eens te gaan gebruiken .... THNX. Liefs , Christa.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for visiting my blog! I appreciate you leaving me a message on my blog post and thank you in advance! Hugs, Chantal